Wróć do strony głównej skutecznysprzeciw.pl
Znajdź nas
na facebook’u
Krok 1
Akceptuję Regulamin strony.
Akceptuję Politykę prywatności.

Mateusz Płudowski - radca prawny; praktyk posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywane w kancelariach prawnych oraz firmach windykacyjnych; właściciel kancelarii specjalizującej się w pomocy pozwanym przez firmy windykacyjne oraz fundusze sekurytyzacyjne, główny prawnik serwisu  www.skutecznysprzeciw.pl

Jak założyć konto na portalu informacyjnym?

Kontynuując serię poradników w poniższym artykule tłumaczymy jak założyć konto na portalu informacyjnym. Dzięki niemu w łatwy sposób można uzyskać informacje o toczących się przed sądami postępowaniach.

Pierwszym krokiem do założenie konta na Portalu Informacyjnym jest ustalenie jaki sąd znajduje się najbliżej miejsca Państwa zamieszkania, a następnie określenie w jakiej apelacji się on znajduje. Jest to ważne, ponieważ, aby założyć konto na Portalu Informacyjnym, po złożeniu wniosku przez internet, będą musieli udać się Państwo do sądu w celu weryfikacji swojej tożsamości. Chyba, że posiadają Państwo konto w systemie ePUAP, wtedy cały proces rejestracji można przeprowadzić za pomocą komputera. Listę apelacji oraz wykaz znajdujących się w nich sądów znajdą państwo tutaj: https://portal.wroclaw.sa.gov.pl/#/courtlistbulletin

Kiedy już  Państwo ustalicie w której apelacji chcecie założyć konto, należy "kliknąć" w pogrubiony napis Portal Informacyjny Sądów Apelacji (właściwa apelacja). 

 

Zostaniecie Państwo przekierowani do strony logowania Portalu Informacyjnego właściwej apelacji. Aby przejść do kolejnego kroku, należy "kliknąć" napis Zarejestruj się. 

Na nowo otwartej stronie znajdą Państwo wykaz wszystkich sądów mieszczących się w danej apelacji. Należy odnaleźć sąd znajdujący się najbliżej Państwa miejsca zamieszkania i "kliknąć" w niego w celu zapoznania się z regulaminem użytkowania Portalu Informacyjnego. Regulamin wyświetli się w nowej karcie przeglądarki. Po zapoznaniu się z nim, powinniście Państwo zamknąć kartę z regulaminem i powrócić na stronę z wykazem sądów.  Następnie "zjechać" na dół strony i "kliknąć" przycisk Akceptuję. 

Po otwarciu się nowej strony należy wypełnić pola oznaczone gwiazdką. Warto również zaznaczyć "okienko" Powiadamiaj e-mailem o zmianach w sprawach. Dzięki temu Portal Informacyjny będzie automatycznie wysyłał, na podaną przez Państwa w procesie rejestracji skrzynkę mailową, informacje o zmianach w postępowaniach do których, będzie "podpięte" Państwa konto. Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól należy "kliknąć" przycisk Dalej. 

 

Kolejnym niezbędnym krokiem jest podanie Państwa adresu. W tym celu należy "kliknąć" przycisk + Dodaj nowy Adres. Jeśli nie podadzą Państwo żadnego adresu, system nie pozwoli przejść Państwu do kolejnego etapu rejestracji. 

Po "kliknięciu" w przycisk + Dodaj nowy Adres, otworzy się nowe okno. Należy wypełnić puste pola, a następnie "kliknąć" Zapisz. 

Po dodaniu adresu mogą Państwo przejść dalej. W tym celu niezbędne będzie "kliknięcie" w przycisk Dalej. 

Portal Informacyjny, w przeciwieństwie do portalu Elektronicznego Postępowania Upominawczego, nie zawsze automatycznie "podpina" Państwa konto do spraw w których są Państwo stronami. Czasami aby uzyskać dostęp do sprawy należy złożyć wniosek. Jeśli wiedzą Państwo w jakim sądzie toczy się sprawa, oraz znają jej sygnaturę taki wniosek mogą Państwo wypełnić już teraz. Aby złożyć wniosek należy "kliknąć" przycisk Dodaj wniosek. Jeśli nie mają Państwo tych danych, wniosek można złożyć również po pozytywnym założeniu konta na Portalu Informacyjnym, w zakładce Wnioski. 

Po otworzeniu się okna należy wypełnić puste pola.

- repetytorium to litera lub litery występujące w sygnaturze akt sprawy; 

- numer sprawy to ciąg liczb od wspomnianej wcześniej litery, po ukośnik (należy wpisać go bez litery i ukośnika); 

- rok jest wskazany w sygnaturze akt po ukośniku w formie dwucyfrowej.

Po wypełnieniu wszystkich pól należy "kliknąć" przycisk Dodaj wniosek. Jeśli nie chcą Państwo składać kolejnego wniosku należy "kliknąć" przycisk Wyślij wniosek. 

Przejście do kolejnej strony oznacza zakończenie elektronicznego etapu składania wniosku o założenie konta na Portalu Informacyjnym. Teraz muszą Państwo zweryfikować swoją tożsamość przed pracownikiem sądu. W tym celu należy udać się do dowolnego sądu, znajdującego się w apelacji w której składali Państwo wniosek o założenie konta na Portalu Informacyjnym i odnaleźć tam Punkt Informacyjny, w którym dokonają Państwo takiej weryfikacji. Proszę pamiętać o zabraniu ze sobą dokumentów, najlepiej dowodu osobistego. 

 

Po pozytywnej weryfikacji Państwa danych konto zostanie aktywowane. Teraz mogą się Państwo zalogować na Portal Informacyjny i swobodnie z niego korzystać. 

Jednak jeśli mają Państwo obawy, że jakaś sprawa, której są Państwo stroną, może znajdować się w sądzie, który nie jest w apelacji, w której założyli Państwo konto. W łatwy sposób mogą Państwo uzyskać dostęp do Portali Informacyjnych innych apelacji. W tym celu należy zalogować się na swoje konto, a następnie "kliknąć" w napis Apelacja (właściwa apelacja). 

Otworzy się lista wszystkich apelacji. Teraz wystarczy jedynie odnaleźć interesującą Państwa apelację, a następnie w nią "kliknąć" i postępować zgodnie z instrukcjami. Niewątpliwym atutem jest fakt, iż nie będą musieli już Państwo weryfikować swojej tożsamości w sądzie. 

Na koniec przypominamy, że Portale Informacyjne nie zawsze "podpinają" Państwa konto, do spraw w których Państwo występują. Jeśli wiedzą Państwo, że w danym sądzie tocz się Państwa sprawa, ale nie widzą jej na portalu należy, na Państwa koncie "kliknąć" w zakładkę Wnioski, a następnie złożyć wniosek o dostęp do sprawy. W tym celu niezbędna będzie wiedza nie tylko w jakim sądzie toczy się sprawa, ale również pod jaką sygnaturą. 

Pragniemy również uczulić, że nie wszystkie sądy prowadzą Portale informacyjnie rzetelnie. Zdarza się, że pomimo tego, iż w sprawie doszło do podjęcia jakiś czynności, nie są one ujawniane na Portalu Informacyjnym. Gdyby więc mieli Państwo jakieś wątpliwości co do tego, co dzieje się w sprawie, zachęcamy do kontaktu z właściwym sądem.  


trwa ładowanie treści...

Regulamin

REGULAMIN SERWISU WWW.SKUTECZNYSPRZECIW.PL
 

I.    POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1.    Niniejszy regulamin (dalej jako: „Regulamin”) określa zasady korzystania przez użytkowników (dalej jako „Użytkownicy”) z serwisu internetowego dostępnego pod adresem www.skutecznysprzeciw.pl (dalej jako: „Serwis”).

1.2.    Usługodawcą Serwisu jest A&M Inwestycje Sp. z o.o., ul. Gwiaździsta 10/10, 53-413 Wrocław KRS 0000531833 NIP 8992759636 REGON 360138260 (dalej jako: „Usługodawca”).

1.3.    Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

1.4.    Za pośrednictwem Serwisu Usługodawca świadczy usługi (dalej jako: „Usługi”) polegające w szczególności na:

a)    analizie dostarczonych przez pozwanego dokumentów dotyczących sprawy rozpoznawanej w elektronicznym postępowaniu upominawczym pod względem zasadności dochodzonych roszczeń przez stronę powodową. Usługodawca oświadcza, że posiada on niezbędne umiejętności, wiedzę oraz doświadczenie do realizacji przedmiotowej usługi. Nie ponosi on jednak odpowiedzialność za końcowy wynik sprawy sądowej, w której analizowane są dokumenty.  

b)    pośrednictwo w zawarciu umowy o prowadzenie sprawy przez kancelarię prawną

c)    dostępie do informacji nt. Usługodawcy oraz prowadzonej przez niego aktywności;
 

II.    ZASADY DOSTĘPNOŚCI DO SERWISU ORAZ WYMAGANIA TECHNICZNE

2.1.    Dostęp do ogólnodostępnej części Serwisu (w szczególności możliwości wysłania dokumentów do analizy) posiadają wszyscy Użytkownicy sieci Internet po wypełnieniu formularza kontaktowego.

2.2.    Konto użytkownika zakłada Usługodawca, po wcześniejszym wyrażenia zgody przez Użytkownika. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy założenia konta użytkownika bez podania przyczyny.   

2.3.    Korzystanie z Serwisu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny Użytkownika następujących, minimalnych wymagań technicznych:

a)    Zastosowania przeglądarek: Internet Explorer (poza wersją 6.0), Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari

b)    Strona internetowa jest optymalizowana w rozdzielczości: 800 x 600, 1024 x 768, 1280 x 1024


2.4.    Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy bądź ograniczenia techniczne w sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Serwisu.
 

III.    OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU   

3.1.    Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, obowiązującym prawem, ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet oraz celami utworzenia Serwisu, a w szczególności w sposób nie naruszający praw osób trzecich oraz praw Usługodawcy.

3.2.    Użytkownik jest zobowiązany w szczególności do:

a)    korzystania z Serwisu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;

b)    korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz dla Usługodawcy, z poszanowaniem dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i wszelkich przysługującym im praw.

3.3.    W przypadku stwierdzenia, że Użytkownik narusza pkt. 3.1. lub dopuszcza się działań opisanych w pkt 3.2, Usługodawca ma prawo podjąć wszelkie działania prowadzące do naprawienia poniesionej w związku z tym szkody.
 

IV.    ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY

4.1.    Usługodawca prowadzi bieżący nadzór nad technicznym funkcjonowaniem Serwisu, zapewniający poprawność jego działania. Jednakże Usługodawca nie gwarantuje stałej dostępności stron internetowych Serwisu, jak również ich bezbłędnego funkcjonowania.

4.2.    Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:

a)    jakiekolwiek szkody spowodowane naruszeniem przez Użytkowników – w związku z korzystaniem z Serwisu – praw osób trzecich;

b)    szkody powstałe w następstwie zakłóceń w działaniu Serwisu lub jego niedostępności, spowodowanych przyczynami niezależnymi od Usługodawcy lub które nastąpiły wskutek zdarzeń, którym Usługodawca nie był w stanie zapobiec;

c)    jakiekolwiek inne szkody spowodowane nieprzestrzeganiem przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu.

4.3.    Z faktu, że Serwis może być łączony poprzez odesłania internetowe (linki) z serwisami internetowymi należącymi do osób trzecich, nie wynika, że Usługodawca ponosi odpowiedzialność za działalność tych serwisów lub ich zawartość.
 

V.     ZAKOŃCZENIE KORZYSTANIA Z SERWISU

5.1.    Użytkownik może w dowolnym czasie zrezygnować z korzystania z Serwisu.

5.2.    Usługodawca może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z Serwisu, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Serwisu lub Usług oferowanych w ramach Serwisu, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Użytkownika niniejszego Regulaminu.

5.3.    Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia, w dowolnym momencie i z dowolnych przyczyn, działalności Serwisu, jak również prawo do modyfikacji lub zakończenia świadczenia za jego pośrednictwem Usług.

VI.    REKLAMACJE

6.1.    Wszelkie reklamacje związane ze świadczeniem za pośrednictwem Serwisu Usług oraz pytania dotyczące użytkowania Serwisu należy składać na adres poczty elektronicznej: kontakt@skutecznysprzeciw.pl

6.2.    Reklamacja powinna zawierać w swej treści: imię, nazwisko Użytkownika oraz adres poczty elektronicznej, jako również dokładny opis i powód reklamacji.

6.3.    Usługodawca rozpatruje reklamację w ciągu 30 dni roboczych od dnia jej otrzymania oraz informuje niezwłocznie Użytkownika, za pomocą poczty elektronicznej, o sposobie jej rozpatrzenia.

6.4.    W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Usługodawca zwraca się, przed rozpatrzeniem reklamacji, do składającego reklamację o jej uzupełnienie. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Użytkownika przedłuża okres rozpatrywania reklamacji.

VII.     POSTANOWIENIA KOŃCOWE

7.1.    Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu umieszczenia ich na stronie internetowej Serwisu.

7.2.    Usługodawca zastrzega, że Serwis oraz wszelkie zawarte w nim materiały i informacje, a w szczególności teksty, rozwiązania nawigacyjne, wybór i układ prezentowych w ramach Serwisu treści, logotypy, elementy graficzne, interaktywne aplikacje, materiały audio i video stanowią przedmiot praw wyłącznych Usługodawcy lub podmiotów z nim współpracujących.

7.3.    W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.

7.4.    Postanowienia niniejszego Regulamin podlegają prawu polskiemu.

7.5.    Użytkownicy Serwisu mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Serwisu, w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka Ochrony Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez użytkowników w związku z korzystaniem z serwisów internetowych udostępnianych w domenie www.skutecznysprzeciw.pl (dalej „Serwis”).

Jeśli w niniejszym dokumencie mowa o „Usłudze” należy przez to rozumieć usługi realizowane w ramach Serwisu.

I. Administrator

Administratorem danych osobowych Użytkowników przekazanych w związku z korzystaniem z Usług (dalej: „Dane Osobowe”) jest Kancelaria Radcy Prawnego Mateusz Płudowski ul. Gwiaździsta 10/10/1, 53-413 Wrocław NIP 8961459092, REGON 021998440.

II. Podstawa prawna i zasady zbierania Danych Osobowych Użytkowników

1. Przeglądanie zawartości Serwisu nie wymaga podawania przez Użytkownika Danych Osobowych.

2. Korzystanie z Usług Serwisu wiąże się z koniecznością podania przez Użytkownika niezbędnych Danych Osobowych. Niepodanie niezbędnych Danych Osobowych wyłącza możliwość korzystania z Usług, albowiem uniemożliwi analizę sprawy i udzielenie pomocy prawnej. Podanie danych jest w całości dobrowolne. Na każdym etapie przetwarzania danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, ma do nich wgląd, może je swobodnie poprawiać, zmieniać oraz żądać ich usunięcia, zgłosić sprzeciw wobec ich przetwarzania, przeniesienia do innego podmiotu lub żądać ograniczenia ich przetwarzania – wystarczy napisać wiadomość na adres: kontakt@skutecznysprzeciw.pl. Jeżeli dane są przetwarzane nieprawidłowo, istnieje możliwość złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenie Ogólne w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w skrócie RODO, które obowiązuje w Polsce od 25 maja 2018 roku.

Przypominamy również, że istnieje możliwość zgłoszenia sprawy bez konieczności wypełniania formularza kontaktowego, mianowicie za pośrednictwem maila: kontakt@skutecznysprzeciw.pl, pod numerem telefonu +48 730 83 83 03, lub w siedzibie Administratora na ul.Gwiaździstej 10/10/1, 53-413 Wrocław.   

3. Podanie Danych Osobowych przez Użytkownika może być również wymagane w innych uzasadnionych okolicznościach, np. skierowania do Administratora wniosku o przekazanie określonej informacji, o czym Użytkownik każdorazowo zostanie poinformowany.

III. Zakres Danych Osobowych i ich przetwarzanie

1. W zakresie uzasadnionym daną Usługą, Administrator może poprosić Użytkownika o podanie w szczególności następujących Danych Osobowych: imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej, daty otrzymania nakazu zapłaty, elektronicznego kodu dostępu do akt E-sądu w Lubinie. W regulaminie Usługi mogą zostać wskazane inne Dane Osobowe, które Użytkownik powinien podać w celu skorzystania z Usługi.

2. Podanie danych kontaktowych i osobowych oraz nadesłanie materiałów jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na korzystanie z tych danych i materiałów przez serwis w celu oferowania użytkownikowi świadczenia usługi w postaci analizy sprawy. Następnie, po fakcie zaoferowania przez serwis użytkownikowi serwisu usługi polegającej na udzieleniu pomocy prawnej świadczonej przez współpracującą z serwisem kancelarię prawną oraz podpisaniu przez użytkownika pełnomocnictwa do działania w imieniu użytkownika, udostępnione przez użytkownika informacje i materiały zostaną przekazane ww. kancelarii wyłącznie w celu udzielenia pomocy prawnej. Jeśli użytkownik serwisu nie wyrazi zgody na zaproponowane warunki świadczenia usługi przez serwis oraz współpracującą z serwisem kancelarię prawną lub też serwis uzna i poinformuje użytkownika, że nie będzie w stanie zaproponować użytkownikowi świadczenia usługi - wszystkie udostępnione przez użytkownika dane i materiały tj. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod dostępu do akt elektronicznych E-Sądu w Lublinie oraz wszelkie przesłane drogą elektroniczną lub w inny sposób materiały zostaną usunięte przez właściciela serwisu w okresie nie dłuższym niż 1 miesiąc od nawiązania pierwszego kontaktu i nie będą przetwarzane w jakiejkolwiek postaci lub formie. Ww. dane oraz materiały należące do użytkownika serwisu, który udzielił pełnomocnictwa do działania w jego imieniu będą przetwarzane przez okres realizacji usługi polegającej na świadczeniu pomocy prawnej, a po jej zakończeniu przechowywane (archiwizowane) przez właściciela serwisu w formie papierowej (dane przekazane w formie elektronicznej zostaną przekształcone na formę papierową, a później usunięte) przez okres 5 lat. Po tym czasie wszelkie dane zostaną usunięte.

3. Przekazane dane nie będą wykorzystywane do działań marketingowych, promocyjnych ani nie będą przekazywane innym podmiotom (poza współpracującą z serwisem w danej sprawie kancelarią prawną celem udzielenia pomocy prawnej).

IV. Zabezpieczenia danych osobowych.  

1. Przesyłanie jakichkolwiek danych przy pomocy formularza kontaktowego jest chronione szyfrowanym połączeniem. Zobowiązujemy się chronić wszelkie ujawnione dane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz normami ochrony bezpieczeństwa. Serwis nie przekazuje danych i informacji o użytkownikach oraz udostępnionych przez nich materiałów jakimkolwiek podmiotom zewnętrznym (z wyjątkiem współpracującej z serwisem w danej sprawie kancelarii prawnej - po wcześniejszym poinformowaniu o tym użytkownika serwisu).

V. Ochrona prywatności osób niepełnoletnich

1. Serwis nie monitoruje i nie weryfikuje informacji na temat wieku użytkowników. Osoby niepełnoletnie nie powinny wysyłać żadnych informacji ani dokonywać zamówień usług świadczonych przez serwis bez wiedzy swoich rodziców lub prawnych opiekunów.
 

VI. Rezygnacja/zmiana danych

1. Serwis oferuje użytkownikom możliwość aktualizacji swoich danych. Na każdym etapie przetwarzania danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, ma do nich wgląd, może je swobodnie poprawiać, zmieniać oraz żądać ich usunięcia, zgłosić sprzeciw wobec ich przetwarzania, przeniesienia do innego podmiotu lub żądać ograniczenia ich przetwarzania – wystarczy napisać wiadomość na adres: kontakt@skutecznysprzeciw.pl. Cofnięcie zezwolenia na przetwarzanie udostępnionych przez użytkownika danych osobowych wymaga przesłania stosownej informacji na adres: kontakt@skutecznysprzeciw.pl. Jeżeli dane są przetwarzane nieprawidłowo, istnieje możliwość złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

VII. Kontakt

1. W razie jakichkolwiek pytań lub uwag dotyczących niniejszej  polityki prywatności lub jakichkolwiek praktyk stosowanych w serwisie, prosimy o kontakt pod adresem: kontakt@skutecznysprzeciw.pl Jeżeli nie zgadzasz się z Polityką Prywatności, prosimy o niekorzystanie z serwisu www.skutecznysprzeciw.pl